Aankomen op hoogte

29-10-2022

28 oktober - La Paz, Bolivia 

Van nul naar drieduizendzeshonderd meter hoogte voel je. Aankomen in de hoogste hoofdstad van de wereld 'La Paz' is een avontuur op zich. Hoewel ik mentaal en fysiek goed voorbereid was op mijn aankomst, wist ik van te voren dat er niet zoveel te doen valt aan wennen en aanpassen aan de hoogte. 

Het is de ijle lucht die ervoor zorgt dat je buiten adem bent bij elke kleine activiteit die je doet. Je kan nog zo sterk zijn en nog zo fit, aankomen op 'alti plato' is niet zo bevorderend voor je sportieve-zelfvertrouwen.  

Met een lichte tinteling loop ik door de gate van het vliegtuig naar buiten toe. De woorden van mijn gids schieten door mijn hoofd: "Bolivia is beautiful, but nothing is sure". Ik ben nieuwsgierig naar het land van de 6000 meter hoge bergen, de kleurrijke cultuur, de geschiedenis, de mensen en de hoogste stad van de wereld 'La Paz.' 





Sara Eenhoorn, Castricum 
Alle rechten voorbehouden 2020
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin